B2B de Liemers lanceert nieuwe website

REGIO – Stichting B2B de Liemers heeft deze week haar nieuwe website gelanceerd. Op www.b2bdeliemers.nl staat alles over de vernieuwde beurs op 19 april 2016, is informatie voor deelnemers en sponsoren te vinden en vertelt Jan Ummenthum, directeur van hoofdsponsor Rabobank Arnhem en omstreken, over het belang van de beurs voor de regio.

Jan Ummenthum, directeur van hoofdsponsor Rabobank Arnhem en omstreken. Foto Dies Goorman

Jan Ummenthum, directeur van hoofdsponsor Rabobank Arnhem en omstreken. Foto Dies Goorman

“Ondernemen gaat verder dan de eigen gemeente alleen”, zegt Ummenthum. “Door meerdere netwerken in de regio aan te boren, creëer je veel meer mogelijkheden. Je kunt je kennis delen, met elkaar sparren en verbindingen leggen, ook binnen je eigen branche. Maar we organiseren de beurs natuurlijk ook om goede zaken te kunnen doen. Gaat het de ondernemer goed en trekt de economie aan, dan groeit de welvaart in de hele regio.”

Stichting B2B de Liemers is op 19 april al weer toe aan haar vijfde beurs. Tijd voor vernieuwing dus. De organisatie gooit het roer dan ook volledig om. In tegenstelling tot de eerste vier edities vindt de vijfde beurs niet in het najaar, maar in het voorjaar plaats. Daarbij verhuist de beurs van het Van der Valk Hotel naar de vestiging van Makro Kerstpakketten in Duiven en kent het evenement een nieuwe opzet.

“We willen het als organisatie niet meer zelf bedenken, maar laten de invulling van de beurs aan de ondernemers zelf over”, vertelt secretaris Anouk de Valois. “Daarom is er ook voor een nieuwe locatie gekozen, waar deelnemers hun eigen expertise kunnen inbrengen en laten zien. Bij Van der Valk was alles al perfect gefaciliteerd, in het pand van de Makro mogen de deelnemende ondernemers dat zelf doen.”

De beurs wordt sinds 2011 georganiseerd door de stichting B2B de Liemers. Dit is een samenwerking tussen Ondernemend Westervoort, de MKB’s in Duiven, Zevenaar, Rijnwaarden en Montferland en Lindus, de ondernemersvereniging van de Liemers. Zij worden daarin bijgestaan door de leden, organisatiebureau Meeting Point Communication en hoofdsponsor Rabobank Arnhem en omstreken.Facebooktwittergoogle_plus

Natasja Scheerder
Over de schrijver
Natasja Scheerder was twaalf jaar werkzaam als journalist voor diverse huis-aan-huis kranten van Wegener. Sinds juni 2012 heeft ze haar eigen tekstbureau Tekst by Tas. De lokale journalistiek bleef echter trekken. In januari 2014 lanceerde ze daarom haar eigen online krant Stem van Montferland.