Altop steunt met nieuw project jong talent en verenigingsleven

’s-HEERENBERG – Wat moet een bedrijf in de kunststoftechniek nou met dekbedden en kussens? Dat vroegen velen zich af toen er bij Altop onlangs werd gestart met de verkoop van slaapkamer gerelateerde producten. “Met Timalux willen we jong talent een kans geven en kennis opdoen voor ons eigen bedrijf”, zegt Chiel Berndsen.

Martina Wassink is het gezicht van Timalux. Ze heeft bij Altop onder andere een eigen fotostudio, waar de producten voor de webshop worden gefotografeerd.

Martina Wassink is het gezicht van Timalux. Ze heeft bij Altop onder andere een eigen fotostudio, waar de producten voor de webshop worden gefotografeerd.

Martina Wassink begon de webshop in dekbedden, overtrekken, hoeslakens en kussens een paar jaar geleden naast haar fulltime baan. Omdat het al snel ‘te goed’ ging, kon ze Timalux niet meer combineren met haar baan en ging de website offline. “Het werd teveel”, zegt Wassink. “We hadden net een huis gekocht, dus kon ik mijn baan niet opzeggen en ben ik gestopt met de webshop.”

Totdat Altop haar bijna twee jaar later de kans gaf om haar bedrijf alsnog voort te zetten. Aan de Handelsweg 14 in ’s-Heerenberg kreeg ze een eigen kantoor, fotostudio en magazijn. Daarbij mag ze gebruik maken van alle faciliteiten die Altop al in huis heeft. “Timalux is echter geen onderdeel van de Altop Groep”, benadrukt Berndsen. “Het bedrijf is helemaal van Martina en wij ondersteunen haar als kleine nieuwe ondernemer op de markt. Martina doet waar zij goed in is en wat ze niet kan, daar helpt Altop haar bij.”

Kennis
Met het project wil Berndsen bovendien kennis opdoen voor zijn eigen bedrijf. “Wij willen zo onder andere ervaring opdoen met e-commerce”, zegt hij. “Als Timalux staat, willen we doorpakken met een tweede website met een andere productgroep. Wat we daaruit leren, rollen we vervolgens uit voor de Altop Groep.”

Het biedt Wassink de kans om haar webshop nu geheel professioneel op te zetten, daarbij gebruik makend van de kennis van toen. Anderhalve maand geleden ging haar webshop dan ook weer online. “Veel klanten kenden ons nog en hebben ons de afgelopen jaren gemist”, weet Wassink. “Destijds boden we onze producten van de bekende merken al tegen aantrekkelijke prijzen aan. Nu hebben we ook dekbedden onder ons eigen label en komt er een complete donslijn bij.”

Timalux is echter niet alleen goedkoper dan veel concurrerende bedrijven, de webshop onderscheidt zich ook door het persoonlijke contact. Zo zit er onder andere een chatfunctie op de website. “Als mensen vragen hebben en contact zoeken, krijgen ze altijd antwoord”, vertelt Wassink. “Ze hebben er bovendien een gezicht bij, want mijn foto staat op de website. Die bereikbaarheid is een stukje meerwaarde dat Timalux de klant biedt.”

Sponsoring
Met de webshop heeft Altop ook een maatschappelijk doel. Het bedrijf wil met Timalux het verenigingsleven steunen. “Leden kunnen via onze webshop producten aanschaffen met korting”, legt Berndsen uit. “Als een vereniging meedoet, krijgen de leden van ons een brief, waarin wordt uitgelegd hoe de actie werkt. In deze brief staat ook een kortingscode, die bij het afrekenen op onze site moet worden ingevuld. Daarmee kunnen we echter ook zien hoeveel er door de leden is besteed. De vereniging krijgt vervolgens maandelijks een percentage van dat totaalbedrag uitgekeerd als sponsoring. Daarvoor hoeven ze alleen maar de actie binnen de vereniging te promoten.”Facebooktwittergoogle_plus

Natasja Scheerder
Over de schrijver
Natasja Scheerder was twaalf jaar werkzaam als journalist voor diverse huis-aan-huis kranten van Wegener. Sinds juni 2012 heeft ze haar eigen tekstbureau Tekst by Tas. De lokale journalistiek bleef echter trekken. In januari 2014 lanceerde ze daarom haar eigen online krant Stem van Montferland.